Boek

Op 15 december 2015 verscheen mijn boekje De spelende kerk, hoe geloofsgemeenschappen de wereld veranderen. De spelende kerk omslag klein

Overal ter wereld komen merkwaardige plukjes mensen samen, op zondag en door de week. Die gemeenschappen dienen God, maar veranderen ook nog eens de wereld, blijkt uit internationaal sociologisch onderzoek. Zij hebben grote invloed op de samenleving, zowel direct als indirect. Door tegendraads zichzelf te zijn en door samen te werken met lokale instanties en buurtbewoners. En hier ligt een probleem: dat laatste gebeurt in Nederland weinig. Hier hebben kerken alle taken uitbesteed aan christelijke organisaties. Daardoor zijn kerken clubs geworden, groepjes gelijkgestemden die hun wereldlijke missie overlaten aan professionals. Gelukkig is er een plezierige oplossing: spelen!

Dit boek biedt geen model of stappenplan voor gemeentes, maar daagt je uit met een nieuwe blik te gaan kijken naar je kerk. Want wanneer kerk en omgeving samen gaan spelen, gebeurt er iets bijzonders!

ISBN: 9789058818508, 96 pagina’s, uitgeverij Buijten en Schipperheijn, € 12,90

Bestellen kan hier.

Dat hele fraaie schilderij op de omslag is van Marius van Dokkum.

1. Clubgevoel
  2. Binnen spelen