Over mij

Ik ben Cors Visser (1976) en heb een  interesse in zaken op het raakvlak van geloof en samenleving. Sinds 2020 werk ik als ‘abt pionier’ voor IFES-Nederland. Mijn rol is het ontwikkelen van de inhoudelijke kant van een concept van missionaire stadsklooster. Sinds eind 2020 ben ik directeur van de nieuw te vormen kerkelijke expertiseorganisatie van de NGK en GKV. In die organisatie gaat het om stimuleren, begeleiden en traininen van lokale kerken (leiders en betrokkenen) om hun gemeenschap nog meer een voorproefje van het Koninkrijk van God te laten zijn.

Daarvoor werkte ik ruim tien jaar als directeur van ForumC, een forum voor geloof wetenschap en samenleving. In november 2013 promoveerde ik op het proefschift In de gunst bij het hele volk, religie, evangelicalen en de civil society.
Twee jaar later schreef ik naar aanleiding van dat onderzoek een boekje met wat kerken kunnen opsteken EH - Cors Visser-0002964uit dergelijk onderzoek: De spelende kerk, hoe geloofsgemeenschappen de wereld veranderen.

Momenteel volg ik een master Missionaire gemeente om me ook theologisch meer te verdiepen in het waarom, hoe en wat van geloofsgemeenschappen.

Foto: EH Amersfoort